Werkt uw fietsaccu niet meer zoals het hoort? Dan kunt u uw fietsaccu reviseren bij Accu-Swap.nl. Bent u benieuwd hoe wij aan het werk gaan aan uw fietsaccu? Zie onze werkwijze.
Bekijk ook onze webshop voor nieuwe fietsaccu’s
Resultaat 1–12 van de 141 resultaten wordt getoond
Er zijn een paar tekenen waarmee u kunt bepalen of uw fietsaccu aan vervanging toe is. Als u merkt dat de accu snel leeg raakt of dat de fiets minder ver gaat voordat de accu leeg is, kan dit een indicatie zijn dat de accu aan het einde van zijn levensduur is. Ook als de accu moeilijk op te laden is of als u een zwakker of ongelijkmatig licht van de verlichting opmerkt, kan dit duiden op een probleem met de accu. Als u twijfelt, kunt u altijd contact met ons opnemen voor advies.
Ja, bij ons betaalt u altijd achteraf voor de revisie van uw fietsaccu. Zo kunt u zonder zorgen gebruik maken van onze diensten en hoeft u zich geen zorgen te maken over het betalen van de rekening voordat de werkzaamheden zijn afgerond. Voor meer informatie kunt u terecht op onze pagina met veel gestelde vragen.
De capaciteit van de accu bepaalt grotendeels hoeveel kilometer u met een volle accu kunt afleggen. U kunt dit het beste vergelijken met de benzinetank van een auto: naarmate de tank groter wordt (en dus de capaciteit toeneemt), profiteert u van een grotere hoeveelheid brandstof.
Een belangrijk voordeel van revisie is dat u de capaciteit naar wens kunt vergroten. Afhankelijk van de gekozen capaciteit (uitgedrukt in Wh), wordt het bereik van een batterij met een bepaald percentage vergroot. Als wij de capaciteit van uw fietsaccu bijvoorbeeld upgraden met 10%, dan wordt de fietsafstand maximaal 10% groter (in vergelijking met een nieuwe accu), onder gelijke omstandigheden.
U moet daarbij wel altijd in beschouwing nemen dat er nog een aantal factoren bepalend zijn voor de actieradius van uw e-bike. De grootte van de benzinetank zegt namelijk niets over de omstandigheden of de efficiëntie van de motor/bestuurder.
De volgende factoren zijn rechtstreeks van invloed op het aantal kilometers dat per acculading gereden kan worden: